Deze tijdelijke pagina is ingericht voor het seizoen 2020-2021, omdat we dat waarschijnlijk digitaal moeten afwerken.

De eerste leesclubavond waarin we de onsterfelijken van Chloe Benjamin samen zouden doornemen, is onder de huidige omstandigheden niet mogelijk. Vandaar deze opzet.

Hieronder vind je de bespreking van het boek in de vorm van een video. De tekst is te downloaden via de link onder de video.

Wil je reageren of een opmerking over het gelezen boek delen, mail die dan naar alle leden van de leesclub.

De tekst van de inleiding kun je hier downloaden.

Het schiet nog niet erg op met de ontwikkelingen in de maatregelen die onze regering inzet ter beteugeling van de pandemie. Net zoals de slaven in de zuidelijke staten van de USA moesten ervaren in de periode half achtiende tot half negentiende eeuw. En waarschijnlijk ook daarvoor en zeker nog daarna. Niet dat ik de pandemie wil vergelijken met de slavernij noch dat ik de last die de slaven en net vrijgekomen slaven ervoeren wil vergelijken met de last die wij van Covid-19 nu hebben. Maar misschien dat we door de vrijheidsbeperkingen die we nu ervaren en de onzekerheid over de voortgang van de gevolgen van corona iets meer gaan nadenken over wat de zwarte bevolking in de USA is overkomen. Ons boek van deze maand handelde daar ook over. Mijn bijdrage in de bespreking van dit boek vind je hier.

Eventuele reacties graag naar iedere MLM'er via de mail!

Inmiddels zijn we al even verder in het seizoen, maar de omstandigheden zijn nog niet zoveel verbeterd dat de bespreking op een avond waarop we samenkomen kan doorgaan. We hebben van Jeroen Brouwer het werk Cliƫnt E. Busken gelezen. Mijn digitale inleiding voor dit bijzondere werk vind je hier.

Reacties zoals inmiddels een beetje tot het nieuwe normaal is gaan horen via de mail naar alle MLM'ers.

Ontwerp: Beeldmerk ViziVormViziVorm | Realisatie: Bullit beeldmerk Apart InternetApart Internet | Webmaster: Hans Verhees